معرفی کامل کاشی تزیینی

هنر، یکی از اجزای جدا نشدنی از تمدن ایرانی بوده و هست. یکی از اجزای بسیار زیبای این هنر، کاشی تزیینی است. این هنر که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین هنرها و صنایع ایرانی شناخته می‌شود، چند سالی است که مجدداً توانسته با افزایش آگاهی مردم، ارج و قرب خود را بازیابی نماید. صنعتگران و هنرمندان بسیاری در تمدن ایران باستان، با استفاده از این هنر، به صحبت با آیندگان پرداخته و محیط را به زیبایی مزین کردند. کاشی تزیینی، یک هنر قدیمی و دیرینۀ ایرانی است که از سالهای سال پیش توسط هنرمندان و صنعتگران ایرانی به جهت مزین کردن محیط اطراف، به کار گرفته می‌شدند. این هنر، یکی از نشانه‌های تمدن قدیمی ایرانی است که بدون تاریخ انقضا، هنوز توسط هنردوستان فراوانی در سراسر دنیا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کاشی تزیینی می‌تواند چه کاربردی در دکوراسیون و معماری مدرن امروز داشته باشد؟ تاریخچه کاشی تزیینی به چه زمانی در ایران باستان باز می‌گردد؟ چه عواملی تعیین کننده قیمت کاشی تزیینی هستند؟ بهترین انواع کاشی تزیینی را از کجا پیدا کنیم؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

کاشی تزیینی چه کاربردی در معماری و دکوراسیون دارد؟

کاشی تزیینی، می‌تواند نقش بسیار پررنگی در معماری و دکوراسیون مدرن امروزی داشته باشد. پس از دوران قاجار، که می‌توان به عنوان دوران تباهی فرهنگ ایرانی از آن یاد کرد، با ورود بدون بررسی مدرنیته به ایران، نقش استفاده از کاشی تزیینی در معماری و دکوراسیون ایرانی، بسیار کمرنگ شد. سالها گذشت و مدت زمان بسیاری طول کشید تا با افزایش آگاهی و پیشرفت متخصصان این حوزه، اهمیت استفاده از کاشی تزیینی در این فرهنگ، دوباره جایگاه خود را بازیابی کند. استفاده از کاشی تزیینی در معماری و دکوراسیون هیچ محدودیتی نداشته و می‌تواند به صورت گسترده در طراحی، استفاده شود.

تاریخچه استفاده از کاشی تزیینی در ایران باستان

استفاده از انواع کاشی تزیینی در ایران، به بیش از 2000 سال قبل بازمی‌گردد. با این اوصاف، می‌توان گفت ایرانی‌ها، پیش از میلاد مسیح و پیش از آنکه اسلام وارد ایران شود، از هنر و صنعت کاشی تزیینی استفاده می‌کردند تا نقوش زیبا و قابل ستایشی را خلق کنند. می‌توان گفت، علت کاربرد بسیار زیاد کاشی تزیینی در ایران باستان، عدم وجود گیاهان سبز و محیط خوش آب و رنگ در اطراف بود. درست مانند طراحی فرشهای رنگی در ایران باستان که در نقاط کویری کاربرد داشت. در میان سلسله‌های باستانی مانند مادها، اشکانیان و ساسانیان، کاربرد کاشی تزیینی بیش از هر زمان دیگری رویت شده است. این به معنی پیشرفت صنعتگران و هنرمندان این حوزه در این دوران از تاریخ است که توسط باستان شناسان، بررسی و شناسایی شد.

کاشی تزیینی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشی تزیینی

قیمت کاشی تزیینی با توجه به عوامل بسیاری تعیین خواهد شد. از گلی که به وسیلۀ آن کاشی تزیینی را می‌سازند گرفته تا رنگ مورد استفاده در نقاشی روی کاشی، طراحی و قلم زنی روی کاشی، هنرمندی که به طراحی و ساخت کاشی تزیینی نموده و موارد مشابه دیگر، در تعیین قیمت نهایی کاشی تزیینی تاثیر خواهند گذاشت. بهتر است برای تعیین قیمت کاشی تزیینی، به این مسئله نیز بپردازیم که کاشی تزیینی یک هنر دست بوده و نمی‌توان یک قیمت صنعتی بر روی آن گذاشت.

مهرنیا سرام تولید کننده بهترین انواع کاشی تزیینی منحصر به فرد

مهرنیا سرام، تولید کننده بهترین انواع کاشی تزیینی در ایران است که بر اساس استانداردهای جهانی و با بهره گیری از هنر و تجربه خانم مهرنیا (مدیریت مجموعه) اقدام به طراحی و تولید کاشی تزیینی می‌نماید. این مجموعه که از سال 2004 شروع به فعالیت کرد، تحت نظر اساتید بزرگ این حوزه فعالیت کرده و دارای گواهینامه‌های معتبری است که ارزش کاشی های تزیینی خود را چندین برابر کرده است. کاشی های تزیینی مجموعه مهرنیا سرام، طراحی‌های منحصر به فردی داشته و در روند تولید آنها، از حساسیت بسیاری بهره گرفته شده است. اگر به هنر کاشی تزیینی علاقه‌مند هستید، برای دسترسی و خرید بهترین انواع کاشی تزیینی، می‌توانید به سایت مهرنیا سرام مراجعه نمایید و یا از طریق شماره‌های تماس با هنرمندان این مجموعه، در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *